Keresőoptimalizálás

Ha új dolog a keresőoptimalizálás a számodra vagy már profi vagy benne, minden esetben sok tényezőre kell emlékezned. Összegyűjtöttünk nektek egy 10 pontból álló checklistát, amelyet fontos ellenőrizni egy új és ugyancsak egy már régebb óta használt weboldal esetében is.

checklist

1. A kék szöveg, amit látsz a keresési eredményekben a “title tag” vagy címke. Hogy néz ki a jelenlegi címkéd? Elég kulcsszó van benne? Inspirálja a kereső személyt, hogy a te weboldaladra kattintson? Nagyon fontos, hogy elég informatív legyen és érthető egy látogató számára, pontosan mivel is foglalkozol.

title-tag-02

2. Az úgynevezett “meta description” vagy az oldal leíró információk, közvetlenül a title, azaz a címke alatt helyezkednek el. Ezek fontos seo elemei a weboldaladnak. Ez egy részletesebb, átfogóbb szöveg arról, hogy pontosan mivel is foglalkozol, illetve mit tartalmaz a weboldalad. Nem kérdés, hogy nagyon okosan és előrelátóan kell megfogalmazni az itt lévő információt, hiszen ez is egy csatorna, amellyel potenciális vásárlókat szerezhetsz.

html-meta-tags

3. A keresőbarát URL – szerkezet nem csak a felhasználó navigációja szempontjából rendkívül fontos. A Google külön figyelmet fordít arra, hogy az érthetetlen URL-eket ( pl www.pelda.hu/fooldal/+!”!?”‘_:!,sdfa) ellenőrizze és minősítse. Könnyen előfordulhat, hogy hátrébb sorolja a weboldaladat, ha nem megfelelő URL szerkezetet használsz. ( www.pelda.hu/fooldal/termekek ) Nagyon fontos, hogy a felhasználó már az URL-ről meg tudja állapítani, éppen melyik aloldalon jár!

25052016-7h76f936gh151x0wf87c

4. Informatív megjelenés

 

Amikor valaki ránéz az oldaladra 3 másodperc alatt meg tudja állapítani pontosan mivel foglalkozol? Megfeleően informatívak a címeid, aloldalaid? Nagyon fontos, hogy ne csak arról beszélj ki is vagy valójában, hanem arról is, mit tudsz nyújtani a vásárlóidnak, milyen termék palettával kívánod könnyebbé tenni az életüket!Mindenképpen figyelj rá, hogy a címek, a lábléc és a fejléc megfelelően legyen megszerkesztve!

5. Navigálhatóság

Az oldaladon könnyen lehet navigálni? Egyértelmű a menüszerkezeted?Intuitív, jól átlátható a weboldal?Például, ha egy specifikus terméket szeretne valaki megtalálni rajta, meg tudja ezt tenni úgy, hogy csak az egerét használja? Ha igen, akkor gratulálunk, szép munka! Minél jobban lehet mozogni a weboldalon, annál inkább találja a Google is értékesnek azt.

 

6. A képek jól vannak optimalizálva illetve elhelyezve az oldaladon? Az úgynevezett “img alt” leíró információd helyes, jól definiálja a képet? Minden képhez tudsz leírást adni, ez főleg a Google keresőpókjai számára érdekes információ. Megkönnyíted az oldalad ellenőrzését ezáltal a kereső értékesebbnek fogja találni. A képek esetében még érdemes odafigyelni rá, hogy mindig a megfelelő méretben legyenek fenn az oldalon. Különösen a WordPress, Drupal, Joomla keretrendszerrel rendelkező weboldalak esetében, lehetőséged van nagyobb képet behelyezni, amelyet a cms átméretez. Azonban a kép mérete nem fog változni, ezáltal felesleges erőforrást pazarolsz el azzal, hogy a rendszert minden egyes lapletöltés esetében arra készteted, hogy méretezze át a képet. Nagyon sok lassú weboldalnál ez a probléma forrása.

optimize-thumb

seo

7.  Megfelőlen informatívak a szöveges tartalmak a weboldaladon? Elegendő kulcsszót tartalmaznak? Nagyon fontos, hogy a leendő vásárlóid felé közérthetően kommunikálj. Nem szabad beleesni abba a hibába, hogy elárasztod a laikus számára értelmetlen szakmai szöveggel a weboldaladat. Tanuld meg, hogy tudod úgy tudtára adni, hogy ő is megértse!

8. Minden aloldalon külön kulcsszóra van optimalizálva a szöveg is? Teljesen eltérő tartalom van rajta és kapcsolódik az aloldal nevéhez, illetve a menüben megjelenő kulcsszóhoz? Mindenképpen így kellene lennie!

mapping-content-to-buying-stage

seo

9. A  footer vagyis a lábléc navigálási lehetőséget a különböző fő és almenük között? Amint egy látogató elér az adott oldal legaljára, vissza kell görgetnie, amennyiben menüt szeretne váltani? Figyelj oda, rá, hogy minden menü bent legyen a footerben. Ha csak ránéznék a weboldalad láblécére, megtalálnám a fontosabb linkeket rajta? Lenne kapcsolati form vagy céginformáció? Különösen elterjedt egy kis felfelé mutató nyíl elhelyezése, amellyel azonnal az oldal tetejére juttatja a látogatót.

14800788_1475247675825987_574257133_n

seo

10. Megfelelő seo barát a forráskódod? Az oldal forráskódja, szintén fontos, hogy átláható legyen a Google robotok számára. Ha megkérdeznél egy programozót, hogy nézze meg az oldalad ” source code” – át, mit válaszolna?

seo

Köszönjük, hogy elolvastad!